wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Hulp bij opzetten van je forum
Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » zo dec 18, 2011 4:46 pm

zoals jullie allemaal wel bekend is er veel onrust in de linkspelen,
dus wat is er nodig om weer gezonde linkspelen te krijgen?

ik zag op cb veel discussie maar weinig initiatieven vandaar dat ik dit forum heb aangemaakt.

ik heb gister james al gemaild en overleg met auke gehad, ik zal hen uitnodigen voor dit forum.

verder ga ik phillip betterdays extra elias arno makiejjj en uitnodigen.

eerst nodig ik nog niet meer uit puur om de reden dat het alleen maar moeilijker word om het eens te worden.

als we het in grote lijnen eens kunnen worden kunnen andere webmasters worden uitgenodigd, als ik een belangrijke ben vergeten kan die er natuurlijk ook nu nog wel bij.

tot slot waarom zet ik dit op?
auke is een site voor mij aan het maken en zoals het nu gaat heb ik helemaal geen zin om deze online te gaan zetten.
helemaal met de p4m bom momenteel.
zat al een tijdje te wachten totdat iemand (zichtbaar)initiatief durfde te nemen, maar valt niet mee omdat je altijd
mensen tegen het zere been zal schoppen.

mvg janroelof

admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » zo dec 18, 2011 4:48 pm

dit heb ik gister al naar james gemaild met de vraag om een reactie dus aan de andere bezoekers dezelfde vraag

1 alle linkspelen met een resettijd van minder dan een uur moeten eruit.
waarom? veel te veel linken beschikbaar te klikken en adverteren hierdoor veel te goedkoop.
hoe? je zit natuurlijk met verkochte adds in de linkspelen, dus lijkt mij het beste om een datum te zetten, of verkochte ads opmaken en dan eruit.

2 minimale vergoedingen bij linkspellinken, bv 48uurlinken moeten minimaal 35/1000 betalen
daglinken minimaal 22/1000 uurlinken minimaal 8/1000
heb je een site met meer linkspelen moet elke link een andere waarde hebben, dus liever 3 uurlinken met een waarde van 8,9en 10
dan 4 uurlinken van 8/1000, zo kom je van de sites af met veel uurlinken met slechte vergoedingen.

3 klikken mat addon en tools is niet toegestaan op de sites die zich hierbij aansluiten.

4 we moeten een groep vormen van alle webmasters die zich hierin kunnen vinden, webmasters die hier niet in wensen mee te gaan
krijgen een promotieverbod op de sites en een ban. is radicaal ik weet het maar weten ze wel waar ze aan toe zijn.
het simpelste om te te relatiseren is om in de voorwaarden een stukje te plaasten met een verbod te promoten op sites met sec/minuut/kwartierlinken
ingaande (datum), verder kun je hier ook aangeven dat gebruik van sites waar je met addon mag klikken verboden is.
ook de minimum waardes kunnen hier worden aangeven als je als webmaster gebruik wilt maken van de site(s).
persoonlijk denk ik dat de sites met de hoge vergoedingen dit in gaan stellen dat de rest wel gaat volgen.

5 gaan kijken of het interessant is om de uurlinken ook te laten verdwijnen in de loop van tijd, met als achterliggende gedachte:
prijs adverteren weer naar een normale hoogte brengen, en het linkspel ook weer interressant maken voor affiliates.

admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » zo dec 18, 2011 5:14 pm

ik plaats wel even 5 nieuwe onderwerpen met in ieder onderwerp 1 van de 5 hierboven geplaatste teksten,
kun je per onderwerp reageren om het overzichtelijker te houden

extra
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:33 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door extra » zo dec 18, 2011 8:32 pm

Nou laat ik dan maar een aftrap geven.......
Kan natuurlijk op elk puntje per topic reageren maar zo vind ik dat handiger..

1:
Volledig mee eens.
Ook bij de wijzigingen op Eb dit weekend heeft dit inderdaad ook nog door mijn hoofd gespeeld om de minuut link te verwijderen.

2:
hmmm, ja. weet niet of je webmasters minimale vergoedingen moet en kan opleggen.
Is aan de webmasters zelf denk ik, en leden besluiten deze te promoten of niet.
Niemand is echter VERPLICHT om de linkjes te promoten maar doen dat vrijwillig.
Meteen hier aansluitend dus puntje 4. Dat gaat dan inhouden dat diegene overal wordt geband en een promotieverbod krijgt..
Als dat aan de vergoedingen moet liggen vind ik heel ver gaan. ga ik ook niet in mee.

3:
Op EB is dat allang verboden... Systeem is zo ingesteld dat je maar 10 linkjes per sec. kan klikken.

4:
zie 2

5:
Uurlinks mogen wat mij betreft wel blijven maar dan met een maximum per site..(dus geen 10 tallen...)

Helemaal kan je uurlinkjes denk ik ook niet uitbannen want dan vallen er zo wie zo al een paar sites buiten de boot.
uurcash en uursprinter om deze maar eens te noemen.

Als je de boel een beetje gezond wilt krijgen kan je beter afspraken maken wat betreft adverteerprijzen.
Het is echt van de zotte dat je bij makicom voor 5 cent 1000 uurlinkfans koopt.
Plaatst daar je rotatorlink en je verdiend het veelvoudige.
Die prijzen gaan helemaal nergens meer over en worden ook in veilingen voor een appel en een ei weggegeven.

Zie ook graag jullie meningen..




admin schreef:dit heb ik gister al naar james gemaild met de vraag om een reactie dus aan de andere bezoekers dezelfde vraag

1 alle linkspelen met een resettijd van minder dan een uur moeten eruit.
waarom? veel te veel linken beschikbaar te klikken en adverteren hierdoor veel te goedkoop.
hoe? je zit natuurlijk met verkochte adds in de linkspelen, dus lijkt mij het beste om een datum te zetten, of verkochte ads opmaken en dan eruit.

2 minimale vergoedingen bij linkspellinken, bv 48uurlinken moeten minimaal 35/1000 betalen
daglinken minimaal 22/1000 uurlinken minimaal 8/1000
heb je een site met meer linkspelen moet elke link een andere waarde hebben, dus liever 3 uurlinken met een waarde van 8,9en 10
dan 4 uurlinken van 8/1000, zo kom je van de sites af met veel uurlinken met slechte vergoedingen.

3 klikken mat addon en tools is niet toegestaan op de sites die zich hierbij aansluiten.

4 we moeten een groep vormen van alle webmasters die zich hierin kunnen vinden, webmasters die hier niet in wensen mee te gaan
krijgen een promotieverbod op de sites en een ban. is radicaal ik weet het maar weten ze wel waar ze aan toe zijn.
het simpelste om te te relatiseren is om in de voorwaarden een stukje te plaasten met een verbod te promoten op sites met sec/minuut/kwartierlinken
ingaande (datum), verder kun je hier ook aangeven dat gebruik van sites waar je met addon mag klikken verboden is.
ook de minimum waardes kunnen hier worden aangeven als je als webmaster gebruik wilt maken van de site(s).
persoonlijk denk ik dat de sites met de hoge vergoedingen dit in gaan stellen dat de rest wel gaat volgen.

5 gaan kijken of het interessant is om de uurlinken ook te laten verdwijnen in de loop van tijd, met als achterliggende gedachte:
prijs adverteren weer naar een normale hoogte brengen, en het linkspel ook weer interressant maken voor affiliates.

admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » zo dec 18, 2011 9:19 pm

punt 2 was eerlijk gezegd ook een losse gedachte, met als achterliggende gedachte dat de gemiddelde vergoeding omhoog gaat en dus ook de adverteer prijzen

maar ik vind punt 4 wel de belangrijkste, waarom?
1 webmasters die gebruik van tools toestaan moeten naar mijn mening geweerd worden
2 en ook de sites die de linken met een resettijd kleiner dan een uur online houden.

als we toestaan dat deze gepromoot worden en daar gepromoot word schieten we er niets mee op,
maar is mijn mening.

maximum aantal uurlinken is op zich ook een idee, je kunt het aantal linken bv ook koppelen aan het aantal leden,

extra
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:33 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door extra » zo dec 18, 2011 9:39 pm

Dan begreep ik puntje 4 verkeerd.
Dacht dat het om webmasters ging die linken hadden onder het gestelde minimum.
Zoals ik al zei moeten ze dat zelf bepalen, het is hun toko en bepalen de vergoedingen.
De leden nemen uiteindelijk de beslissing om mee te doe of niet, en in welk tempo, (rotator).

Wat tooltjes betreft prima.... Is op EB al zo zodra ze betrapt worden.
Door het instellen van een maximum te klikken links is het al lastig en helemaal om het op te sporen.
Wat de minuut, o sec. en noem ze maar op...
Als iedereen daar in meegaat ben ik ook de eerste die ze verwijderd.
Hierdoor moet je zo gigantisch veel links hebben wil je geen dubble hits halen...

Neemt overigens niet weg dat adverteerprijzen hoger moeten.
Zoals gezecht 5 cent per 1000... op deze manier worden zo gigantisch veel kliks in omloop gebracht omdat men daar het veelvuldige op terugverdiend.
Webmasters krijgen daar TE veel hits voor waardoor steeds meer beroep wordt gedaan op dumplinks die niets opleveren

admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » zo dec 18, 2011 11:04 pm

makiejjj neemt de uitnodiging niet aan hij richt zich op zijn eigen site en wil zich liever niet in discussies mengen.

discussie komt nog niet echt op gang dus misschien moet ik nog maar een paar uitnodigen

suggesties hiervoor zijn welkom

elias
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 5:25 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door elias » ma dec 19, 2011 1:22 am

admin schreef:1 alle linkspelen met een resettijd van minder dan een uur moeten eruit.
waarom? veel te veel linken beschikbaar te klikken en adverteren hierdoor veel te goedkoop.
hoe? je zit natuurlijk met verkochte adds in de linkspelen, dus lijkt mij het beste om een datum te zetten, of verkochte ads opmaken en dan eruit.

2 minimale vergoedingen bij linkspellinken, bv 48uurlinken moeten minimaal 35/1000 betalen
daglinken minimaal 22/1000 uurlinken minimaal 8/1000
heb je een site met meer linkspelen moet elke link een andere waarde hebben, dus liever 3 uurlinken met een waarde van 8,9en 10
dan 4 uurlinken van 8/1000, zo kom je van de sites af met veel uurlinken met slechte vergoedingen.

3 klikken mat addon en tools is niet toegestaan op de sites die zich hierbij aansluiten.

4 we moeten een groep vormen van alle webmasters die zich hierin kunnen vinden, webmasters die hier niet in wensen mee te gaan
krijgen een promotieverbod op de sites en een ban. is radicaal ik weet het maar weten ze wel waar ze aan toe zijn.
het simpelste om te te relatiseren is om in de voorwaarden een stukje te plaasten met een verbod te promoten op sites met sec/minuut/kwartierlinken
ingaande (datum), verder kun je hier ook aangeven dat gebruik van sites waar je met addon mag klikken verboden is.
ook de minimum waardes kunnen hier worden aangeven als je als webmaster gebruik wilt maken van de site(s).
persoonlijk denk ik dat de sites met de hoge vergoedingen dit in gaan stellen dat de rest wel gaat volgen.

5 gaan kijken of het interessant is om de uurlinken ook te laten verdwijnen in de loop van tijd, met als achterliggende gedachte:
prijs adverteren weer naar een normale hoogte brengen, en het linkspel ook weer interressant maken voor affiliates.

Puntje 1:
Mee eens... Alles met een lagere resettijd dan een uur zou eruit moeten, want die brengen de grootste berg hits op voor de eigenaars (rara, hoe verdienen die zoveel). En die kosten het minste om hits in aan te kopen. Zetten dus een druk op de adverteerprijzen.

Puntje 2:
Minimale vergoedingen zijn moeilijk af te spreken. De één heeft meer te besteden dan de ander. Wel zou er bijvoorbeeld voor de eerste daglink, uurlink een minimale hoogte afgesproken kunnen worden. En dan de rest vrij in te delen. Hoogte van de eerste daglink bijvoorbeeld minimaal 25 cent en van de eerste uurlink 10 cent. (ik noem nu even prijzen die ik zo wel zou zien zitten, maar sta open voor suggesties uiteraard).

Puntje 3:
Helemaal mee eens. Het is bij mij vanaf het begin al verboden, heb er zelfs een hekel aan.

Puntje 4:
Ik ben geen voorstander van promotie verboden en van bans (alleen voor de echte valsspelers). Je sluit zo een heel groot gedeelte van de wm's uit en zet zo kwaad bloed. Hierdoor krijgen we het juist allemaal moeilijker, in plaats van makkelijker in dit wereldje. Wel kun je bijvoorbeeld het dringende verzoek neerleggen bij je leden om vooral toch maar niet in de kwartierfans (of in die goedkope linken) enzovoorts te promoten omdat daardoor de druk op de kosten te hoog wordt en de sites misschien op moeten doeken. Leg ook een stukje verantwoording neer bij de leden. Dan blijven ze betrokken bij de sites en voelen ze zich misschien ook mede verantwoordelijk voor het behoud van de sites.
Over het uitsluiten van sites waar addons gebruikt mogen worden, ben ik het op zich wel mee eens. Uitsluiten uit de groep bedoel ik dan. Echter, zoals gezegd... Promotie verboden zijn niet aan mij besteed. Minder plekken om te promoten, betekenen ook minder unieke hits (iedereen heeft toch een beetje andere leden dan de anderen, denk aan familieleden of vrienden die nergens anders lid zijn).

Punt 5:
Als we op termijn zover zijn dat alle kortere resettijden verdwenen zijn is dit misschien iets om over na te denken. Maar dan zit je met sites als uursprinter, uurcash... die eigenaars doen ook hun best, net als wij. Wat eventueel ivm affiliates mogelijk zou kunnen zijn is dat die enkel in de daglinken gepromoot mogen worden en dat de uurlinken blijven voor ads van de leden en linkspelads van de eigenaar.
Misschien is het inderdaad het beste om een maximum te vragen van de wm's die zich in deze groep gaan verenigen. Max 3, of zoiets (roep maar iets hoor, staat nog open voor discussie).

Adverteerprijzen:
Die moeten omhoog. Overal... Ik raak mijn ads van 1000 voor 15 cent (cashvergoedingen) of 1000 voor 10 cent (puntenvergoedingen) al aan de straatstenen niet meer kwijt (tenzij ze te winnen zijn in een wedstrijd of ludieke actie). Er wordt ook regelmatig gevraagd om kortingen... Ik heb die prijzen niet voor niets zo hoog staan, want ik heb de refvergoedingen ook mee genomen in de berekening van de prijzen.

Ook de vergoedingen die gegeven worden voor het worden van een ref van een wm zouden in veel gevallen omlaag moeten. Nou wil ik eigenlijk geen namen noemen, maar er is een wm die gruwelijk veel klikfans geeft als je zijn ref wordt. Dit heeft tot gevolg dat niemand meer omkijkt naar mailtjes van een andere wm, omdat die vergoeding daar toch lager is. Ik ben begonnen met het geven van bijvoorbeeld 1000 klikfans op de hoogste link, nu moet ik dankzij die wm dat gaan vertienvoudigen als ik nog kans op een refje wil hebben. Da's dus al een reden om geen mailtje meer te verspillen aan een nieuwe site, omdat je toch geen refjes haalt.

Nou, dat was al het zinnigs wat ik op dit tijdstip nog uit de vingers kreeg. Ik ga naar bedje toe. Ik ben wel heel benieuwd naar jullie meningen.

Wat betreft Maikiejj en het niet mee willen doen. Dat had ik eerlijk gezegd al verwacht. Hij heeft zo ongeveer de laagste adverteerprijzen van allemaal, en zijn ads lopen heel snel doordat hij wel een hoge vergoeding geeft op de hoogste linken. Daarnaast halen ze heel veel hits binnen op andere sites, die ze (zoals bij mijn sites) vaak omzetten naar nog meer linkspelads (linkspelads leden nog sneller op, waardoor ze nog sneller iets weer aankopen). M.a.w. Hij wil dat niet veranderen, want dan heeft hij minder ad verkoop. Hij heeft vanaf dag 1 zijn eigen plan gemaakt en houd zich daaraan. Op zich respectabel, maar of dat ook goed is voor de rest van de gpt wereld betwijfel ik.

admin
Site Admin
Berichten: 14
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 4:23 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door admin » ma dec 19, 2011 2:17 am

wat betreft makiejj heb je het perfect verwoord, maar hij weet wel heel goed waar hij mee bezig is daarom had ik graag zijn mening hier gezien, maar ala is hij ook vrij in.

ik blijf toch een beetje met punt 4 in mijn maag zitten, ik krijg een beetje het gevoel dat we allemaal wel eens zijn over verbod addon maar geen standpunt willen nemen tegen sites die het wel toestaan of zelfs aanmoedigen.

persoonlijk denk ik dan dat het niets gaat veranderen, als onze sites daar gepromoot mogen worden blijven de leden daar
advertenties kopen omdat het daar veel goedkoper is.

ik las op cb dat phillip momenteel niets verdient aan het linkspel dus denk dat die ook niet zo happig is om de o sec link te verwijderen, zal dan ook niet meer deze vergoedingen kunnen betalen vrees ik.

Persoonlijk denk is als we geen blok durven te vormen dat er dan niets zal veranderen, waarom?
1 je hebt nu ook al sites waar je wel mag klikken met tools en waar dat niet mag
2 webmasters met linken met korte resettijden zien ook hoeveel hits daarop komen en dat de winstmarge op die linken vele malen hoger is dan op de andere linken, en dus zonder deze linken wel eens in de problemen kunnen komen.

maar ja we kunnen ook gewoon zo doorgaan de sterksten blijven vanzelf over, persoonlijk denk ik wanneer p4m een bvtje laat ploffen dat het heel hard gaat opruimen

misschien dat ik als mijn site klaar is wel alle hits die komen van sites waar de addon gebruikt mag worden laat afkeuren,
maak ik geen vrienden mee maar heb ik wel een duidelijk standpunt.

extra
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 6:33 pm

Re: wat te doen om de linkspelen weer gezond te krijgen

Bericht door extra » ma dec 19, 2011 5:53 am

Als iedereen de 0 seconden, minuut en kwartierlinken verwijderd zal op den duur iedereen meegaan denk ik.
Als er dan een enkeling zijn met heel veel hits die niet meegaan zijn er op den duur niet genoeg linkjes meer om unieke hits te halen.
Hier worden momenteel vaak deze linkjes als dumplinkjes gebruikt om toch per klik nog iets binnen te halen.
Ik merk dat op EB ook dat de minuutlinkjes steeds meer hits gaan halen.
Dat geeft dus een enorme druk op de rest van de linkspellen want als iemand daar bijv. 22 cent per 1000 mee verdiend en er wordt een add getoond van 2 cent per 1000 kan je op je klompen aanvoelen dat je gemiddelde opbrengst per 1000 enorm gaat dalen.
Denk dat dan uiteindelijk de grote jongens ook wel mee zullen moeten gaan maar dat is dan mijn bescheiden mening..

Plaats reactie